Administratief Medewerker Vergunningen
Over de vacature
"Je bent de spin in het web als het gaat om het opstarten van het vergunningenproces, het faciliteren van verschillende overleggen en het stroomlijnen van financiële zaken."
Ben jij een enthousiaste professional die van start wil in de wereld van de Omgevingswet, APV en Bijzondere wetten. Heb je een administratieve, financiële achtergrond en wil je alles leren over dit interessante vakgebied? Dan zie ik je sollicitatie met veel plezier tegemoet.
Wat ga je doen?
De administratief medewerker Vergunningen heeft een brede en dynamische rol binnen het team Vergunningen, Archeologie en Monumentenzorg. Je bent verantwoordelijk voor het opstarten van het traject van vergunningen en meldingen. Vanaf het moment dat een vergunning wordt aangevraagd zorg jij dat deze in het juiste systeem wordt ingeboekt en dat de registratie juist en compleet is. Zodat daarna de vergunningverleners de inhoudelijke afhandeling van de aanvraag kunnen oppakken.
Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:
- Vergunningen inboeken: Je registreert alle binnenkomende aanvragen in het systeem.
- Aanvragen publiceren: Je plaatst de aanvragen op de juiste kanalen, zodat ze zichtbaar zijn voor betrokken partijen.
- Mailbox beheren: Je houdt de mailbox bij en zorgt dat de mailtjes bij de juiste vergunningverlener komen.
- Overleggen inplannen: Je plant overleggen in, maakt notulen en beantwoordt telefoontjes.
- Registratie & overzicht: Je houdt alles bij in de systemen en maakt duidelijke overzichten.
- Financiële ondersteuning: Je ondersteunt de manager bij de financiële administratie.
Je bent de spil van het team. Je kan het overzicht bewaren en bewaken van alles wat er binnen het team speelt. Je werkt graag samen en bent altijd bereid om een collega te helpen. Daarnaast ben je in het werk zeer nauwkeurig en dit verwacht je ook van je collega’s.
Wie ben jij?
Je kunt je werk als administratief medewerker vergunningen goed én met plezier doen als je voldoet aan dit profiel:
- Een afgeronde opleiding op mbo niveau in de richting van financieel of administratief.
- Minimaal 2 jaar relevante werkervaring met computers als ook met de officie-programma’s zoals outlook, word, excel, PowerPoint.
- Klant en servicegerichte instelling met sterke sociale vaardigheden.
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
- Vanzelfsprekend ben je integer en zet je de puntjes op de i, ben je gestructureerd, analytisch en werk je efficiënt.
Ons aanbod
✅ Ontwikkelmogelijkheden binnen een gemeente met ambitie
✅ Mogelijkheden voor flexibele werktijden en thuiswerken
✅ Een warme informele werksfeer
Met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:
- Een uitdagende functie voor 36 per week.
- Bruto maandsalaris van maximaal € 3.908,00 (afhankelijk van werkervaring en opleiding) op basis van 36 uur per week; dit komt overeen met functieschaal 7.
- Een tijdelijk contract met uitzicht op een vast dienstverband.
- Naast je salaris ook een vitaliteitsbudget en een individueel keuzebudget voor verschillende doelen naar jouw keuze, zoals extra inkomen, extra verlofuren, fiscalisering van de reiskosten of een fiets.
- Een iPhone en een laptop in bruikleen.
Jouw team
Wij werken met ongeveer 600 medewerkers verdeeld over 35 teams in 5 domeinen voor Rijswijk. Jij komt te werken in team Vergunningen, Archeologie en Monumentenzorg. Een diverse groep van ongeveer 20 professionals, van jonge talenten tot ervaren collega's, met een rijke mix van frisse ideeën en jarenlange kennis.
Het team bestaat uit drie onderdelen vergunningen Omgevingswet, vergunningen APV en Bijzondere Wetten en Erfgoed, waaronder archeologie en monumentenzorg valt. Samenwerken, collegiale ondersteuning, hard werken en plezier hebben met elkaar zijn de 4 kernwoorden die dit team perfect duiden.
Gemeente Rijswijk
Werken voor Rijswijk betekent werken voor een gemeente die sterk groeit en grootstedelijke uitdagingen heeft, in een regio die altijd in beweging is. Hier kunnen 65.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond wonen, werken én meedoen. Onze missie is: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’.
Binnen de gemeente Rijswijk vinden wij het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt en stimuleren we een inclusieve (werk)cultuur. Je krijgt een introductieprogramma, een rondleiding door Rijswijk én een warm welkom van jouw nieuwe collega’s. Zo voel je je snel thuis in Rijswijk! Meer weten over wat Rijswijk te bieden heeft? Kijk op www.werkenvoorRijswijk.nl.
De komende jaren groeit onze stad verder door. Dit stimuleert de verdere ontwikkeling van onze organisatie, voor onze huidige en toekomstige collega’s. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Groei jij met ons mee?
Wil jij aan de slag voor Rijswijk?
Word je bij het lezen enthousiast over deze functie en voldoe je aan bovenstaand profiel? Ben jij de collega die we zoeken? Solliciteer dan zo snel mogelijk via de sollicitatiebutton! De sluitingsdatum is in principe 11 juli, maar hebben we echter eerder een geschikte kandidaat gevonden dan sluit de reactietermijn eerder. Hebben we nog geen geschikte kandidaat, dan loopt de reactietermijn nog langer door.
Meer informatie
Voor meer informatie over deze vacature en de sollicitatieprocedure kun je bellen naar teammanager Annemieke Smith , telefoonnummer 14 070.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.