Klacht over de gemeente indienen

Algemeen

Wij willen u graag op een goede en klantvriendelijke manier helpen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de manier waarop u in een bepaalde situatie bent behandeld. In dit soort gevallen kunt u een klacht indienen. Dat kan online, per brief, via de telefoon of aan de balie. 

Omschrijving

Hoe kunt u een klacht doorgeven?

Via de website
Klik op de bovenstaande knop 'klacht indienen'. En vul het formulier in.

Via e-mail
Stuur uw klachtenmail naar:stadhuis@rijswijk.nl. Zet in uw e-mail:

  • Naam
  • Telefoonnummer
  • Adres
  • Uitleg van uw klacht

Vindt u het lastig om uw klacht op te schrijven? Maak dan een afspraak met een baliemedewerker van Publieksvoorlichting. Bel naar 14 070. 

Per brief
Stuur uw klacht in per post. Zet in de brief:

  • Naam
  • Telefoonnummer
  • Adres
  • Uitleg over uw klacht

Stuur de brief naar:
Gemeente Rijswijk
Klachtenregeling
Postbus 5305
2280 HH Rijswijk

Aan de balie
Wilt u uw klacht mondeling vertellen? Maak dan een afspraak door te bellen naar 14 070. U bespreekt uw klacht dan met een medewerker van publieksvoorlichting. Let op: 

  • Mondelinge klachten worden ook mondeling beantwoord.
  • Wilt u dat uw klacht officieel wordt behandeld? Dan kan de baliemedewerker u tijdens de afspraak helpen de klacht op papier te zetten.  

Voorwaarden

Wat moet u in uw klacht doorgeven?

  • U zet uw naam, adres en de datum op uw klacht. 
  • U beschrijft kort en duidelijk waar de klacht over gaat.
  • Het probleem gebeurde minder dan een jaar geleden.
  • De gemeente heeft uw klacht nog niet eerder behandeld. 
  • Het is geen klacht over algemeen beleid van de gemeente. 
  • U kunt over dit onderwerp geen bezwaar maken of beroep instellen. 

Wanneer nemen wij uw klacht niet in behandeling?

De gemeente behandelt uw klacht niet als: 
  • Het gaat over iets waar de gemeente niet verantwoordelijk voor is (zoals de politie of een bedrijf). We proberen u dan wel door te verwijzen. 
  • Het gaat over een uitspraak van een rechter.  

Bezwaar

Bent u het niet eens met hoe uw klacht is afgehandeld?

Dien dan een klacht in bij de Nationale Ombudsman.