Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik een afspraak maken?

    Een afspraak maken bij de publieksbalies kan op twee manieren:

    Via de website:

    • Ga naar www.rijswijk.nl/afspraak.
    • Kies voor welk(e) product(en) u een afspraak wilt maken;
    • Kies een datum en tijdstip;
    • Vul uw gegevens in en klik na controle op bevestig;
    • U ontvangt een e-mail met een afspraakbevestiging met verdere informatie over uw afspraak.

    Telefonisch:

    Plant u liever telefonisch een afspraak in? Neem dan contact op met het Klant Contact Center van de gemeente Rijswijk via telefoonnummer 14070 (optie 4).

    Afwijkende situatie

    Het kan zijn dat bovenstaande opties voor u niet mogelijk zijn. Of u kent iemand waarvoor dit geldt.

    Lukt het maken van een afspraak niet via ons afsprakenformulier? En kunt u niet bellen? Maak dan gebruik van één van onderstaande opties:

    Stuur een privébericht via onze Facebookpagina.
    Stuur een direct message (privébericht) via Twitter.
    Stuur een e-mail naar stadhuis@rijswijk.nl
    U mag iemand anders - namens u - laten bellen om een afspraak te maken.

    Hebt u geen internet?

    Bij Bibliotheek aan de Vliet kunt u gebruik maken van internet. Bekijk de website voor meer informatie

  • Hoe weet ik of het online maken van een afspraak gelukt is en op welke datum en tijd ik de afspraak heb?

    Als u online een afspraak heeft gemaakt ontvangt u daarna altijd een e-mail met daarin de datum en tijd van uw afspraak en een link naar het product waarvoor u een afspraak hebt gemaakt.

    Hebt u geen e-mail ontvangen? Controleer dan als eerste uw spam/ongewenste e-mail. Hebt u echt geen e-mail ontvangen? Dan is uw afspraak niet gelukt. Bel dan met het Klant Contact Center via telefoonnummer 14070 (optie 4).

  • Hoe kan ik mijn ingeplande afspraak wijzigen?

    Hebt u een afspraak, maar kunt u niet op de afgesproken tijd aanwezig zijn? Wij horen dit graag zo snel mogelijk. Geef dit uiterlijk 1 werkdag vóór de dag van de geplande afspraak door. Bel daarvoor met ons Klant Contact Center op telefoonnummer 14070 (optie 4).

  • Binnen welke termijn kan ik een afspraak inplannen?

    U kunt tot 4 weken vooruit een afspraak inplannen. Wij werken met een servicenorm van 2 weken, dat betekent dat u altijd binnen 10 werkdagen terecht kunnen voor een afspraak.

    • Hebt u een spoedgeval? Bel dan met ons Klant Contact Center via telefoonnummer 14070 (optie 4). Het Klant Contact Center zal met u bespreken of u in aanmerking komt voor een spoedafspraak.
    • Hebt u een afspraak nodig voor een product/dienst binnen een gestelde wettelijke termijn? Bel dan met ons Klant Contact Center via telefoonnummer 14070 (optie 4). Dan zorgen wij dat u een afspraak krijgt binnen de wettelijk gestelde termijn.
  • Kan ik voor het afhalen van mijn reisdocument zonder afspraak binnenlopen?

    Ja, na 5 werkdagen kunt u uw reisdocument zonder afspraak ophalen bij de gemeente.

    Duurt 5 werkdagen te lang? Vraag dan een reisdocument aan via de spoedprocedure. Als u het reisdocument vóór 14.00 uur aanvraagt, is het reisdocument na 1 werkdag klaar. U betaalt dan een toeslag. Vraagt u het reisdocument na 14.00 uur aan, dan is het document na 2 werkdagen klaar.

    U heeft 3 maanden de tijd om uw identiteitskaart op te halen.

  • Kan ik mijn reisdocument met spoed aanvragen?

    Ja, vraag dan een reisdocument aan via de spoedprocedure. Als u het reisdocument vóór 14.00 uur aanvraagt, is het reisdocument na 1 werkdag klaar. U betaalt dan een toeslag. Vraagt u het reisdocument na 14.00 uur aan, dan is het document na 2 werkdagen klaar.

  • Kan ik met contant geld betalen?

    Er kan bij de publieksbalies alleen worden betaald met pin. Dit heeft te maken met de veiligheid van u en onze medewerkers. Is met pin betalen voor u echt niet mogelijk? Bel dan ruim voorafgaand aan uw afspraak met telefoonnummer 14 070 (optie 4). Dan zoeken we samen met u naar een passende oplossing.