Gemeente Rijswijk lanceert campagne Wij zijn er voor u

De gemeente Rijswijk heeft maandag 13 november de campagne Wij zijn er voor u gelanceerd. Met de campagne wil de gemeente duidelijk maken hoe de dienstverlening verbetert.

Michel Bezuijen gaf het startsein. Dit deed hij door de campagnemascotte Max te laten zien Burgemeester Michel Bezuijen gaf het startsein. Dit deed hij door de campagnemascotte Max te laten zien en de commercial. 

Wij zijn er voor u

Wij zijn er voor u is de naam voor de campagne die de gemeente komende jaren inzet om de publieke dienstverlening te verbeteren. Dit wordt gedaan aan de hand van meerdere klantbehoeftenonderzoeken en de vernieuwde visie op het gebied van Publieke Dienstverlening. Via www.rijswijk.nl/wijzijnervooru is voortaan alles te vinden over de verbeteringen die gaan plaatsvinden. Dit gebeurt niet allemaal in een keer. Een van de eerste verbeterstappen is  het veranderen van de openingstijden van de publieksbalies zodat deze beter aansluiten bij de wensen van de klanten. Met ingang van 13 november 2017 hanteert het stadhuis nieuwe openingstijden en is het voortaan ook mogelijk om op dinsdag- en donderdagavond langs te komen.  Ook zijn de telefonische spreekuren van sociale zaken en WMO afgeschaft. De loketten zijn nu de gehele dag bereikbaar. En vanaf vandaag is het ook mogelijk om digitaal in ondertrouw te gaan.

Burgemeester Bezuijen: “Onze dienstverlening wordt steeds toegankelijker. We zijn een dienstverlenende gemeente en willen aansluiten op nieuwe ontwikkelingen en openstaan voor goede ideeën. We gaan nu aan de slag met concrete verbeteringen, die iedereen in Rijswijk direct gaat merken.”

Max, de campagnemascotte

De komende jaren is de campagne te herkennen aan campagnemascotte Max. Max is een 3D karakter die speciaal voor deze campagne is ontwikkeld. Zodra er aanpassingen worden doorgevoerd die de dienstverlening verbeteren, wordt Max ingezet.

Vereenvoudigen en verbeteren

De komende periode staat het vereenvoudigen en verbeteren van de dienstverlening centraal door:

  • De klant centraal te stellen;
  • De (telefonische) bereikbaarheid te verbeteren;
  • Afspraken nog beter na te komen;
  • Volledig en in begrijpelijke taal te communiceren;
  • Samenwerking te stimuleren;
  • Open te staan voor suggesties vanuit de stad om de dienstverlening te verbeteren;
  • Stapsgewijs steeds meer producten en diensten digitaal aan te bieden.

Klantbehoeften

De wijzigingen zijn gebaseerd op klantbehoeftenonderzoeken gehouden in 2016 en 2017, de belangrijkste conclusies waren:

  1. Het nakomen van afspraken en beloften vinden inwoners het meest essentieel.
  2. De door de gemeente verstrekte informatie moet duidelijk zijn en kloppen.
  3. De gemeente moet duidelijkheid geven over de afhandeltermijn van een (aan)vraag.

Nieuwe openingstijden per 13 november

U kunt in het stadshuis terecht op:

  • Maandag 09.00 tot 12.00 uur
  • Dinsdag 09.00 tot 20.00 uur*
  • Woensdag 09.00 tot 17.00 uur
  • Donderdag 09.00 tot 20.00 uur*
  • Vrijdag 09.00 tot 12.00 uur

Op deze tijden kunt u binnenlopen maar u kunt ook vooraf een afspraak maken via www.rijswijk.nl.

De balies Publieksvoorlichting en Zorgloket sluiten om 17.00 uur.

Callcenter

Daarnaast staan de callcenter medewerkers voor u klaar via telefoon, Facebook of Twitter op de volgende tijden:

  • Maandag 08.30 tot 17.00 uur
  • Dinsdag 08.30 tot 20.00 uur*
  • Woensdag 08.30 tot 17.00 uur
  • Donderdag 08.30 tot 20.00 uur*
  • Vrijdag 08.30 tot 17.00 uur

Meer informatie

Meer informatie via www.rijswijk.nl/wijzijnervooru

Bekijk het filmpje van de lancering: https://www.youtube.com/watch?v=MRlc4-aYxPA