Medewerker Kabinetszaken
Over de vacature
“Jij krijgt een veelzijdige baan in een dynamische omgeving en gaat bijdragen aan de profilering en zichtbaarheid van het college van burgemeester en wethouders”.
Wat ga je doen?
Je helpt de burgemeester en de wethouders bij publieke optredens en je hebt een belangrijke rol bij representatieve en protocollaire aangelegenheden.
Een greep uit jouw werkzaamheden:
- Uitvoeren en verder uitwerken van het gemeentelijke beleid rondom kabinetszaken en protocol zoals het decoratiebeleid en het vlaggenprotocol;
- Ondersteunen van het college van burgemeester en wethouders bij publieke optredens of representatieve en protocollaire aangelegenheden;
- Organisatie van onder andere de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie, Lintjesregen, Vrijheidsmaaltijd en Dodenherdenking;
- Organiseren van bezoeken van de burgemeester aan jubilarissen en werkbezoeken van het college van burgemeester en wethouders in de stad, de regio of daarbuiten;
- Begeleiden van aanvragen voor onderscheidingen.
Of je nu aan het begin van je loopbaan staat, ervaring hebt met protocollaire zaken, of een carrièreswitch wil maken, wij maken graag kennis met jou!
Wie ben jij?
Je hebt kennis van etiquette en gevoel voor verhoudingen en bent uitvoerend sterk; zowel gericht op samenwerking als resultaat. Verder kun je je werk als Medewerker Kabinetszaken goed én met plezier doen als je voldoet aan dit profiel:
➡️ Je hebt bij voorkeur een afgeronde hbo-opleiding (bijvoorbeeld op het gebied van Hospitality). Interesse om je in dit vakgebied te ontwikkelen is belangrijker dan je studierichting.
➡️ Je bent bereid om werkzaamheden buiten de reguliere werktijden te verrichten.
➡️Pre: Werkervaring met het organiseren van officiële bijeenkomsten en evenementen.
Ons aanbod
✅ Ontwikkelmogelijkheden binnen een gemeente met ambitie
✅ Mogelijkheden voor flexibele werktijden en thuiswerken
✅ Een warme informele werksfeer
Met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:
- Een uitdagende functie voor 32 uur per week.
- Bruto maandsalaris van maximaal € 4811,00 (afhankelijk van werkervaring en opleiding) op basis van 36 uur per week; dit komt overeen met functieschaal 9.
- Een tijdelijk contract met uitzicht op een vast dienstverband.
- Naast je salaris ook een vitaliteitsbudget en een individueel keuzebudget voor verschillende doelen naar jouw keuze, zoals extra inkomen, extra verlofuren, fiscalisering van de reiskosten of een fiets.
- Een iPhone en een laptop in bruikleen, werkgerelateerd te gebruiken.
Jouw team
Wij werken met ongeveer 600 medewerkers verdeeld over 35 teams in 5 domeinen voor Rijswijk. Jij komt te werken in team Kabinetszaken. Dit team maakt deel uit van het Team Communicatie en Participatie (COMP) en richt zich onder meer op advisering en uitvoering op het gebied van concern- en bestuurscommunicatie, burger- en overheidsparticipatie en protocollaire zaken. Het team bestaat verder uit woordvoerders, communicatieadviseurs, communicatiemedewerkers en participatieadviseurs. Het is een hecht en enthousiast team, met oog voor elkaar en de omgeving. Binnen het team ga jij samenwerken met één andere medewerker Kabinetszaken. Ook werk je nauw samen met de woordvoerder van de burgemeester.
Gemeente Rijswijk
Werken voor Rijswijk betekent werken voor een gemeente die sterk groeit en grootstedelijke uitdagingen heeft, in een regio die altijd in beweging is. Hier kunnen 60.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond wonen, werken én meedoen. Onze missie is: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’.
Binnen de gemeente Rijswijk vinden wij het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt en stimuleren we een inclusieve (werk)cultuur. Je krijgt een introductieprogramma, een rondleiding door Rijswijk én een warm welkom van jouw nieuwe collega’s. Zo voel je je snel thuis in Rijswijk! Meer weten over wat Rijswijk te bieden heeft? Kijk op www.werkenvoorRijswijk.nl(link is extern).
De komende jaren groeit onze stad verder door. Dit stimuleert de verdere ontwikkeling van onze organisatie, voor onze huidige en toekomstige collega’s. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Groei jij met ons mee?
Wil jij aan de slag voor Rijswijk?
Word je bij het lezen enthousiast over deze functie en voldoe je aan bovenstaand profiel? Ben jij de collega die we zoeken? Solliciteer dan zo snel mogelijk via de sollicitatiebutton! De sluitingsdatum is in principe 18 december 2024, maar hebben we echter eerder een geschikte kandidaat gevonden dan sluit de reactietermijn eerder. Hebben we nog geen geschikte kandidaat, dan loopt de reactietermijn nog langer door.
Meer informatie
Voor meer informatie over deze vacature kun je bellen met één van de huidige medewerkers kabinetszaken Tineke Trompert en over de sollicitatieprocedure kun je bellen naar teammanager Anita Kauderer, beiden bereikbaar op telefoonnummer 14 070.