Controller Financiën
Over de vacature
Over de vacature
“Jij weet je weg te vinden met de cijfers van onze gemeentefinanciën!”
Wat ga je doen?
Jij gaat als controller zowel de teams advies & control en planning & control adviseren, alsmede de budgethouders en het college en de raad. Dit betreft vraagstukken, maar ook ontwikkelingen in het kader van de begroting, jaarstukken, halfjaarlijkse rapportages en de continue budget- en kredietbewaking.
Jij verzamelt en controleert de data en input voor P&C stukken, verwerkt deze en helpt actief mee deze P&C-stukken op te stellen en hebt een nauwe samenwerking met je collega’s van beide teams. Je bent een businesscontroller want je kijkt in je dagelijkse werk ook naar de (in)directe gevolgen voor de bedrijfsvoering: juridisch, ICT, HRM, logistiek, beleid en organisatie. Jouw zwaartepunt als controller ligt vooral in financiën: balans, exploitatierekening en boekhouding.
Jij werkt ook actief aan risicomanagement en je werkt samen met een aantal externe organisaties van onze gemeente.
Wie ben jij?
Je bent proactief en hebt sterke analytische en sociale vaardigheden. Verder kun jij jouw werk als Controller Financiën goed én met plezier doen als je voldoet aan dit profiel:
➡️ Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bedrijfskundig of aanverwant (bijvoorbeeld HEAO Finance, Accountancy, SPD);
➡️ Je hebt brede en actuele kennis van gemeentefinanciën, BBV, balansen analyseren en boekhoudingen doorgronden;
➡️ Je hebt ervaring in strategische advisering en schakelt gemakkelijk tussen politiek, bestuur, directie en de belangen vanuit de lijnafdelingen;
➡️ Je bent bekend met data ondersteunend werken en je kan kritische denken bij advisering en analyses;
➡️ Je kunt uitstekend uit de voeten met Office365 (Teams, Sharepoint, Excel en Word).
Ons aanbod
✅ Ontwikkelmogelijkheden binnen een gemeente met ambitie
✅ Mogelijkheden voor flexibele werktijden en thuiswerken
✅ Een warme informele werksfeer
Met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:
- Een uitdagende functie voor 32-36 uur per week.
- Bruto maandsalaris van maximaal € 6.465,00 (afhankelijk van werkervaring en opleiding) op basis van 36 uur per week; dit komt overeen met functieschaal 11A)
- Een tijdelijk contract met uitzicht op een vast dienstverband.
- De mogelijkheid om wekelijks extra uren te werken die je kunt inruilen voor extra verlof.
- Naast je salaris ook een vitaliteitsbudget en een individueel keuzebudget voor verschillende doelen naar jouw keuze, zoals extra inkomen, extra verlofuren, fiscalisering van de reiskosten of een fiets.
- Een iPhone en een laptop in bruikleen, werk gerelateerd te gebruiken.
Jouw team
Wij werken met ongeveer 600 medewerkers verdeeld over 35 teams in 5 domeinen voor Rijswijk. Jij komt te werken in team advies & control binnen Financiën (domein Bedrijfsvoering). Financiën bestaat uit circa 18 vaste medewerkers en is verantwoordelijk voor de advisering en ondersteuning van zowel bestuur als de interne organisatie. Financiën kent de volgende taakgebieden:
- financieel beleid (financieel, fiscaal, verbonden partijen en wetgeving);
- financieel control en advies;
- organiseren en opleveren P&C-producten;
- financiële administratie (debiteuren, crediteuren en kas).
Er is veel afwisseling en uitdaging te vinden in dit leuke veelzijdige team dat momenteel bezig is het financieel beheer en control door te ontwikkelen. Zo implementeert het team nu een nieuwe ERP applicatie en ontwikkelt men een dashboard.
Gemeente Rijswijk
Werken voor Rijswijk betekent werken voor een gemeente die sterk groeit en grootstedelijke uitdagingen heeft, in een regio die altijd in beweging is. Hier kunnen 60.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond wonen, werken én meedoen. Onze missie is: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’.
Binnen de gemeente Rijswijk vinden wij het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt en stimuleren we een inclusieve (werk)cultuur. Je krijgt een introductieprogramma, een rondleiding door Rijswijk én een warm welkom van jouw nieuwe collega’s. Zo voel je je snel thuis in Rijswijk! Meer weten over wat Rijswijk te bieden heeft? Kijk op www.werkenvoorRijswijk.nl.
De komende jaren groeit onze stad verder door. Dit stimuleert de verdere ontwikkeling van onze organisatie, voor onze huidige en toekomstige collega’s. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Groei jij met ons mee?
Wil jij aan de slag voor Rijswijk?
Word je bij het lezen enthousiast over deze functie en voldoe je aan bovenstaand profiel? Ben jij de collega die we zoeken? Solliciteer dan zo snel mogelijk via de sollicitatiebutton! De sluitingsdatum is in principe 27 oktober, maar hebben we echter eerder een geschikte kandidaat gevonden dan sluit de reactietermijn eerder. Hebben we nog geen geschikte kandidaat, dan loopt de reactietermijn nog langer door.
Meer informatie
Voor meer informatie over deze vacature en de sollicitatieprocedure kun je bellen naar teammanager Harry Engberts, telefoonnummer 14 070.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.